آموزشگاه زبان میرراستگو

نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

زبان المانی با توجه به صنعتی بودن این کشور و همین طور پیشرفت هایی که در چند دهه اخیر داشته بسیار مهم است و مورد توجه بسیاری قرار می گیرد.

در واقع اگر دوست دارید که یک زبان به غیر از انگلیسی فرا بگیرید، معمولا چند گزینه پیش و روی شماست که قطعا یکی از آن ها المانی می باشد. در درجه اول باید سبک یادگیری خود را مشخص کنید. این که شما با چه روشی زود تر کلمات، عبارات و مفاهیم را فرا می گیرید.

البته که پیش از شروع یادگیری بهتر است این مسائل را در خود یافته و بر اساس آن ها پیش بروید تا با مشکل مواجه نشوید.

یکی از روش های یادگیری زبان استفاده از سبک تعاملی می باشد، یعنی این که شما باید حتما با دیگران ارتباط داشته باشید و به کلاس بروید. در صورتی که بسیاری ممکن است از طریق صرفا شنیدن و یا بصری زبان را فرا بگیرند.

در مقابل عده ای نیز هستند که اگر در کلاس باشند در اثر جو و حضور اشخاص درگیر درگیر استرس می شوند. به این افراد پیشنهاد می شود که از پکیج های یادگیری زبان استفاده کنند.

بررسی سبک های یادگیری زبان

سبک های یادگیری زبان در نهایت بستگی به شخصیت شما خواهند داشت. در صورتی که می توانید از طریق دیدن تصاویر و یا خواندن عکس ها و همین طور شنیدن صدا ها و فیلم ها زبان را یاد بگیرید که می توان از اینترنت نیز بهره برد. بهتر است به سراغ وب سایت هایی بروید که زبان آن ها المانی است. برای این کار شما باید عملیات اینترنتی روزمره خودتان را روی سایتهایی انجام دهید که از این زبان پشتیبانی می کنند.

خود را در شرایطی قرار دهید که زبان را حتی شده کمی سخت تر و پشت سر هم فرا بگیرید. در آخر شب تعداد کلماتی که یاد گرفته اید را بررسی نموده و این که آیا تمام آن ها در ذهنتان مانده است یا خیر.

بسیاری وقت کلاس رفتن نخواهد داشت، عده ای نیز نیاز به تکرار و تمرین خواهند داشت و در مقابل هزینه کلاس های زبان عموما بالا است. یعنی شما برای تکمیل سطح زبان نمی توانید به کلاس بروید و یا این که صرفا به کلاس بسنده کنید. در نظر داشته باشید که یادگیری لغات می تواند بهترین شروع برای فراگیری زبان المانی باشد.

کتاب های ساده یادگیری زبان را بخوانید، مثلا به شما می اموزند که اعضای بدن به المانی چه کلماتی خواهند بود.

یادگیری لغات آلمانی در روز

پیشنهاد این است که در طول روز بیش از 30 لغت را در ذهن به خاطر نسپارید، چون بازدهی خوبی نخواهد داشت، البته که باید کلمات را مدام در طول روز و در جملات استفاده کنید. استفاده از کلمات در جملات موجب می شود که گستره لغات حفظ شده در ذهن شما بیشتر شود و بعلاوه این که کلمات پرکاربرد زبان المانی را نیز می توانید از کتاب های مشهور بخوانید.

درست مانند 504 کلمه ضروری که باید در زبان انگلیسی یاد بگیرید، معادل آن در زبان المانی نیز وجود دارد که بسیار کاربردی خواهد بود.

دوره های فشرده آیلتس

به هر حال هر چیزی که در محیط اطراف می بینید نیز می تواند به شما کمک کند، بهتر است بلافاصله پس از مشاهده به دنبال لغت آلمانی آن ها باشید. مثلا اگر درگیر کار جدیدی شده اید و قصد دارید که کامپیوتر یاد بگیرید می توانید سیستم عامل و یا بخشی از یک نرم افزار و بازی را با زبان المانی اجرا کنید.

به هر حال فلش کارت ها و موبایل هوشمند و یا تبلت شما نیز می توانند بهترین ابزار ها برای یادگیری حداکثری زبان باشند.

یادگیری اصولی گرامر  رمز موفقیت

مرحله بعدی یادگیری بخش مهمی از هر زبان یعنی دستور یا گرامر است. گرامر ها شما را ناگزیر خواهند کرد که کلمات جدید را نیز بیاموزید.

این طور که مدام درگیر این می شوید که یک کلمه برای صحبت کردن در چند حالت ممکن است به کار برود و وقتی که مدام از این عبارات استفاده کنید، کمکی خواهد بود که گستره یادگیری کلمات شما روز به روز بیشتر از گذشته شود.

گرامر البته به طرز مهم و عجیبی بر یادگیری تاثیر می گذارد، بهتر است از کتاب های مشهور و یا وب سایت های مرجع استفاده کنید.

متاسفانه در مورد زبان المانی در اینترنت منابع ضعیفی وجود دارد و اکثر آن ها در یادگیری این زبان به شما کمک خاصی نخواهند کرد. تلفظ صحیح حروف الفبا می تواند نخستین مرحله برای شروع کار باشد. یه یاد داشته باشید که تلفظ قطعا مانند هر زبان دیگری در المانی نیز اهمیت خواهد داشت.

در بسیاری از موارد ضعف در تلفظ موجب می شود که زبان را آن طور که باید و شاید یاد نگیرید. در نتیجه شما در گرامر نیاز دارید که تفاوت فعل ها و همین طور اسم و صفت و… را بیاموزید؛ کارتان طولانی است اما دچار استرس نشوید. هیچ چیز آسان تر از یادگیری زبان نیست.

ایده های یادگیری زبان المانی

روش ها، راهکارها و ایده های زیادی برای یادگرفتن زبان المانی وجود دارد که چند مورد از ان ها را به شما شرح می دهیم. مجله های زبان المانی می توانند اصلی ترین و بهترین ایده ها باشند.

این که شما بیاموزید که چگونه باید کلمات المانی را کنار هم قرار دهید در مجله ها به شکل جدی دنبال می شود. چون آن ها بر اساس اصول صحیح می نویسند و فراگیری زبان به این طریق بهترین و کلیدی ترین روش خواهد بود.

رعایت یک پایه استاندارد در یادگیری زبان چیزی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. کتاب ها و رمان هایی که به آن ها علاقه دارید را می توانید به زبان انگلیسی بخوانید؛ خودتان هم در مورد آن ها کم کم به المانی بنویسید.

این مسئله باعث می شود که ذهن شما رو به کلمات جدید باز تر شده و تاثیرگذاری ویژه ای را نیز حس کنید. مدام کلمات را در خواب و بیداری مرور کنید، حتی اگر در طول روز کار جدیدی نیز انجام می دهید، می توانید کلمات معادل و مرتبط با آن را بیاموزید.

اصول شروع یادگیری زبان المانی

پادکست ها، اخبار، فایل های صوتی، رادیو ها (حتی اینترنت) را می توانید به زبان المانی گوش دهید، البته پیش این مرحله باید به سطح خوبی در زبان المانی رسیده باشید، در غیر این صورت صرفا شنیدن کاربردی نخواهد بود.

شنیدن می تواند به شما در فراگیری تلفظ کمک کند، حتی چت کردن با دوستانی که مسلط به زبان المانی هستند نیز یک اصول و روش مهم است که در بسیاری از متد ها از آن ها استفاده خواهد شد. همه چیز زبان را نمی توانید در اینترنت بیابید. بهتر است که از منابع و کتب درسی و همین طور کلاس ها نیز بهره بگیرید.

نرم افزار های یادگیری زبان هم خوب هستند، اما به شرطی که مورد تایید سازمان های رسمی باشند؛ به هر حال ممکن است در صحبت شما اشتباهاتی وجود داشته باشد، این اشتباه یا در بکارگیری کلمات است و یا این که شما در ادای تلفظ مشکل دارید، تنها راه حل این مشکل حضور در کلاس ها یا شنیدن است.

چون وقتی کلمه ای را اشتباه تلفظ می کنید، احتمالا اصلاح آن سخت تر خواهد بود. در ادامه می توانید اشعار المانی و کتب مشهور این کشور را بخوانید و سعی کنید آن ها را ترجمه نمائید.

مقالات و آموزش‌ها

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبانهای شناخته شده در جهان به عنوان زبان بین المللی و مشترک ملل می باشد از این رو افراد…

افعال حال ساده انگلیسی (Simple Present Tense) همانطور که می‌دانید فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد…

فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد که به آنها افعال حالت یا State Verbs گفته می‌شود و یا عملی…