آموزشگاه زبان میرراستگو

آیلتس بهتر است یا تافل؟

آیلتس بهتر است یا تافل؟

آیلتس بهتر است یا تافل؟ کسانی که قصد اخذ مدرک معتبر زبان انگلیسی را دارند، همواره با این سوال دست و پنجه نرم می کنند. در واقع آیلتس و تافل آزمون هایی هستند که طی مراحل معینی سطح زبان انگلیسی شرکت کنندگان در آزمون را با ارائه نمره مشخص می کنند‌. به عبارتی کسانی که می خواهند مدرک معتبر و قابل استنادی در زمینه ی زبان انگلیسی بگیرند، تنها می توانند از میان دو آزمون آیلتس و تافل یک مورد را انتخاب کنند و گزینه ی دیگری در اختیار ندارند، چرا که مدرک اخذ شده از طریق این دو آزمون در اکثر نقاط جهان معتبر است.

دوره های فشرده آیلتسآموزشگاه زبان کودکان غرب تهرانآموزشگاه زبان در غرب تهران

با این که هدف اصلی این آزمون ها مشترکاً تعیین سطح زبان انگلیسی افراد است اما تفاوت های بسیار زیادی از هم دارند، به طوری که هر کدام از فرایند اجرایی متفاوتی برخوردار است.

لازم به ذکر است به طور مطلق نمی توان گفت آیلتس بهتر است یا تافل، چرا که شرایط مختلفی شامل حال هر کدام می شود که می توانند تاثیر قابل توجهی در انتخاب متقاضی داشته باشند. اولین و تاثیر گذار ترین عاملی که مشخص می کند کدام یک از این دو آزمون برای متقاضیان بهتر و سودمند تر است، مشخص کردن هدف فرد از اخذ مدرک جهانی زبان انگلیسی می باشد.

به عنوان مثال اگر کسی قصد تحصیل در کشور انگلیسی زبانی را دارد، باید شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه مد نظر خود را بررسی کند. لذا هر دانشگاهی از شرایط مجزایی در زمینه مدرک زبان انگلیسی متقاضیان برخوردار است، به گونه ای که برخی از دانشگاه ها تنها مدرک تافل را قبول دارند و برخی دیگر آیلتس.

همچنین گفتنیست دانشگاه هایی وجود دارند که به طور همزمان تافل و آیلتس را مشترکاً قبول می کنند، اما ممکن است محدودیت نمره های متفاوتی داشته باشند؛ به نحوی که یکی را معتبر تر از دیگری بشناسند و برای مورد معتبر تر خواهان نمره ی به نسبت کمتری از دانشجو باشند. بنابراین اگر قصد تحصیل در کشور های انگلیسی زبان را دارید در وهله ی اول باید شرایط نمره ی آزمون های مورد تایید دانشگاه مد نظر خود را مطالعه کنید و به هیچ وجه از یاد نبرید در صورتی که هر دو آزمون مورد قبول دانشگاه مربوطه باشد، بود و نبود تبعیض در تعیین نمرات درخواستی را بررسی کنید.

از دیگر نکات حائز اهمیت در این رابطه لازم است بدانید اکثر دانشگاه های آمریکایی مدرک تافل را معتبر تر می شناسند، در حالی که بیشتر دانشگاه های انگلیسی مدرک آیلتس را قبول دارند.

تحصیل در دانشگاه کشور های انگلیسی زبان تنها یکی از اهداف اخذ این مدارک است که علاوه بر آن می توان به اهداف دیگری نظیر شرایط ذکر شده در اخذ اقامت کشور مقصد، روش اخذ اقامت، روش مهاجرت و … اشاره کرد که جزء تاثیر گذار ترین موارد در انتخاب یکی از دو آزمون تافل و آیلتس محسوب می شوند.

برای این که انتخاب بهتری در زمینه ی شرکت در آزمون های تافل و آیلتس داشته باشید، بهتر است با شرایط اجرای این دو آزمون بیشتر آشنا شوید. از این رو ما در ادامه به طور مجزا در مورد آن ها صحبت کرده ایم که قطعاً در راستای انتخاب یکی از این دو آزمون کمک مطلوبی برای متقاضیان خواهد بود.

نحوه ی برگزاری آزمون تافل

همان طور که می دانید آزمون تافل نسبت به آیلتس به مراتب معروف تر و شناخته شده تر است، چرا که از قدمت بیشتری برخوردار است‌. مدت زمان برگزاری این آزمون ۴ ساعت است و نتیجه ی نهایی آن بر اساس نمراتی بین ۰ الی ۱۲۰ تعیین می شود.

محتوای اصلیِ آزمون تافل بر پایه ی مهارت های نوشتاری، مکالمه ای، شنیداری و خواندنی مشخص می شود و شامل پرسش هایی است که همه ی آن ها بر اساس این مهارت ها طراحی و به طور مجزا در این چهار دسته طبقه بندی شده اند. در ادامه توضیحات مختصر و مفیدی پیرامون بخش های مختلف آزمون تافل آورده ایم که به طور حتم در انتخاب متقاضیان موثرند:

  • بخش شنیداری: این بخش از آزمون تافل را می توان مهم ترین مورد معرفی کرد، چرا که در آزمون تافل سنجیدن مهارت های شنیداری و یا به عبارتی دیگر لیسینینگ نسبت به بقیه مهارت ها حائز اهمیت تر هستند. در واقع لازم است بگوییم علاوه بر این که این بخش از آزمون به مراتب طولانی تر است و با اهمیت تر شمرده می شود، در بخش های دیگر، یعنی موارد پایین موثر است.
  • بخش نوشتاری: در آزمون تافل سوال ها به گونه ای طراحی شده اند که بر خلاف مهارت های شنیداری، مهارت های نوشتاری از اهمیت چندانی برخوردار نیست. بر اساس این اولویت بندی اکثر سوال های این آزمون در قالب چند گزینه ای ارائه می شود و فقط کافیست شرکت کننده جواب صحیح را از میان گزینه ها انتخاب کند و نیازی به نوشتن ندارد. اما توجه داشته باشید این مسئله به معنای بی اهمیت بودن صحیح نوشتن کلمات نیست، لذا برخی از قسمت ها نیازمند پاسخ های تشریحی است.
  • بخش مکالمه: برای سنجیدن مهارت مکالمه ی افراد در آزمون تافل ۱۷ دقیقه در نظر گرفته شده است. اجرای این بخش از آزمون به گونه ای است که متقاضی باید پاسخ های خود را از طریق یک میکروفون بگوید.
  • بخش لهجه: با توجه به مطالبی که قبلاً به آن ها اشاره کرده ایم، آزمون تافل در کشور آمریکا دارای اعتبار به مراتب بیشتری است. بنابراین پر واضح است در این سنجش باید به لهجه ی آمریکایی تسلط داشته باشید چرا که تافل این لهجه را به رسمیت می شناسد.

اگر موارد بالا را به دقت خوانده باشید، به طور حتم فهمیده اید که آزمون تافل برای افرادی بهتر است که مهارت شنیداری بالاتری نسبت به مهارت نوشتاری دارند و همواره با لهجه ی آمریکایی صحبت می کنند. پس در انتخاب تافل حتماً این موارد را لحاظ کنید تا انتخابی مطمئن تر داشته باشید.

نحوه ی برگزاری آزمون آیلتس

با این که آیلتس هم دارای ماهیت یکسانی با تافل است، اما نحوه ی برگزاری کاملاً متفاوتی دارد. مدت زمان برگزاری این آزمون دو ساعت و چهل و پنج دقیقه است و نتیجه ی نهایی آن بین نمرات ۱ تا ۹ مشخص می شود.

آزمون آیلتس نیز همانند تافل دارای چهار بخش مختلف است که به صورت جداگانه طبقه بندی شده و اجرا می شوند با این تفاوت که اهمیت این چهار بخش در آیلتس کاملاً یکسان و به طور مساوی است.

آیلتس برای کسانی بهتر است که با آزمون های نوشتاری راحت تر هستند، لذا در آیلتس بر خلاف تافل شرکت کنندگان با مداد و کاغذ مراحل آزمون را طی می کنند و کامپیوتر هیچ دخالتی ندارد. در مجموعه سوالات بخش های مختلف آیلتس قالب های مختلفی وجود دارد که اکثر آن ها به صورت تشریحی و نوشتاری است، از این رو لازم است بدانید طرز صحیح نوشتن املای کلمات اهیمت بالایی دارد؛ به نحوی که تنها جا انداختن یک حرف منجر به غلط شمرده شدن پاسخ می شود. بنابراین آیلتس می تواند بهترین انتخاب برای متقاضیانی باشد که مهارت نوشتاری بالایی دارند.

در انتخاب این آزمون توجه داشته باشید، بخش مکالمه ی آن به صورت کاملاً مجزا از بخش های دیگر اجرا می شود و شرکت کننده باید به صورت زنده و مستقیم با آزمون گیرنده مکالمه کند، از این رو آزمون آیلتس ممکن است تا چند روز طول بکشد.

در کلام آخر باید بگوییم تشخیص بهتر بودن آیلتس یا تافل همگی بسته به شرایط و اهداف متقاضی بستگی دارد که می بایست پیش از انتخاب بررسی های لازم را انجام دهد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد.

مقالات و آموزش‌ها

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبانهای شناخته شده در جهان به عنوان زبان بین المللی و مشترک ملل می باشد از این رو افراد…

افعال حال ساده انگلیسی (Simple Present Tense) همانطور که می‌دانید فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد…

فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد که به آنها افعال حالت یا State Verbs گفته می‌شود و یا عملی…