آموزشگاه زبان میرراستگو

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبانهای شناخته شده در جهان به عنوان زبان بین المللی و مشترک ملل می باشد از این رو افراد زیادی خواهان و مشتاق یادگیری این زبان در هر سنی می باشند.برای بهتر فرا گرفتن زبان انگلیسی توصیه می شود در سنین پایین به فکر یادگیری باشید.در این خصوص بسیاری از موسسات و آموزشگاه های زبان خارجی تدریس به  کودکان را به صورت خصوصی و گروهی با اساتید مجرب در برنامه آموزشی خود دارند.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین از سوی بسیااری از زبانشناسان دنیا تاکید فراوانی شده است. آنها معتقدند که نه تنها فرآیند یادگیری زبان دوم افزایش می یابد بلکه به پیشرفت و بخاطر سپردن زبان مادری کودکان کمک به سزایی داشته باشید، در زیر به شرح فواید یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین می پردازیم.

فواید یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین

1-تمرکز بالا:تحقیقات و مطالعات نشان داده است که کودکانی که در معرض یادگیری زبان دوم هستند  نسبت به کودکانی که فقط زبان مادری خود را بلد هستند از تمرکز بهتری برخوردار می باشند.

2-اعتماد به نفس:همانطور که دربسیاری از مقاله ها اشاره شده است یادگیری زبان انگلیسی یک نوع مهارت اکتسابی می باشد که کسب معارت باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و چه خوب است که این اتفاق در سنین پایین اتفاق بیافتد. مادامیکه که کودکان از طریق بازی با دوستان خود زبان انگلیسی را یاد بگیرند این امر باعث افزایش اعتماد به نفس سریع تر در آنها خواهد شد.

3- زبان مادری:با یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین تر این امکان را کئکان می دهد تا زبان دوم را همانند زبان مادری خود تلقی کنند و آن را به عنوان یک زبان فطری و به صورت نا خود آکاهانه فرا گیرند.

سن یادگیری

همانطور که اشاره شده است هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست و در هسنی که مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی باشید بهترین زمان می باشد اما با این تفاوت که بدلیل عوامل خارجی یادگیری در سنین بالا کمی دشوار است بنابرای توصیه می شود هر چه  از سنین پایین تر برای یادگیری شروع کنید نتیجه بهتر و رضایت بخشی خواهید داشت.

برخی از والدین معقتدند که زمان مناسب برای شروع یادگیری زبان انگلیسی فرزندانشان از سن دوازده سالگی تا پانزده سالگی می باشد ولی باید ذکر شود که این یک تصور اشتباه می باشد. توصیه می شود که کودکان در سن کم تر از هفت یا هشت سالگی شروع به آموختن زبان انگلیسی کنند  به این دلیل که کوکان با ورود به مدرسه و برای حفظ برابری و توازن در در امر یادگیری  بین دو زبان (زبان مادری و زبان دوم ) با مشکل مواجه خواهند شد و همچنین در روند سرعت یادگیری اختلال و کندی به وجود خواهد آمد.

طبق مطالعات و نتایج بدست آمده از سوی زبانشناسان و محققان به این دستاورد رسیده اند که کودکانی که در سنین پایین شروع به یادگیری زبان خارجه می کنند احتمال تسلط در آن در بازه زمانی کوتاه تر برایشان بیشتر فراهم است.بنابراین اگر دغدغه یادگیری زبان خارجه برای کودکان را دارید بهتر است در سنین پایین تر انجام پذیرد زیراکه  در نحوه ادای لغات و لهجه عملکرد بهتری را نسبت به بزرگسالان خواهند داشت.به یاد داشته باشید که اگر کودکان حتی از بدو تولد در معرض زبان قرار بگیرند به طور همزمان دو زبان را با موفقیت هرچه تمام تر فرا می گیرند.

 یادگیری زبان دوم به کودکان کمک خواهدکرد تا بتوانند ارتباط و تعامل بهتری با دیگر افراد داشته باشند و نیز در زندگی حرفه ایشان و یافتن شغل مناسب تاثیر شگرفی خواهد داشت چون که  امروزه در بسیاری از حرفه ها یکی از پیش شرط های کارمناسب آشنا بودن با زبان انگلیسی می باشد.

علاقه مند کردن کودکان

کودکان معمولا در سنین پایین فواید یادگیری زبان خارجه را نمی دانند و این امری بسیار دشوار می باشد ،در بخش زیر با برخی از روش های مناسب برای علاقه مند کردن کودکان در یادگیری زبان خارجی به طور اختصار می پردازیم.

یکی از مهمترین و موثرترین روش ها این است که والدین خود به در نقش الگو ظاهر شوند.والدین به کلاس های زبان و یا کلاسهای مختلف بروید و اهمیت یادگیری آنها برای فرزندان توضیح دهید.

روش دیگر این است که سعی کنید  که به فرزندان ماهی یادگرفتن را یاد بدهید تا ماهی دادن بدین معنی که  مهارت خلاقیت و حس کنجکاوی آنها را بیدار کنید. به طور مثال ، اگر فرزندتان به دنبال جواب سوالی می گردد با او جواب را پیدا کنید زیرا یاد گیری را لذت بخش تر می کنند و در فضایی بدون استرس یاد گیری مفرح تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که کودکان را خواندن کتاب تشویق کنید زیرا  با این کار می توانید بسیاری از مهارت های اساسی یادگیری از قبیل خلاصه نویسی ،نقد و بررسی ، نکته برداری و همچنین مدیرت زمان در سرعت خواندن به آنها آموزش دهید.

یکی دیگر از روش های موثر و عالی برای علاقه مند شدن فرزندان به یادگیری کار گروهی می باشد که می توان به  تماشای فیلم و جستجو برای منابع یادگیری و آشنا شدن  و شیوه استفاده از کتاب های مرجع نظیر فرهنگ لغت  و اطلس ها اشاره کرد.

نکته آخر این است که کودکان به بازی علاقه مند می باشند و سعی کنید برای یادگیری زبان دوم از بازی های متنوع استفاده کنید  زیرا که همه افراد نه تنها کودکان بلکه حتی بزرگسالان  اگر هر چیزی را به طور غیر مستقیم یاد بگیرند به خوبی به ذهن می سپارند.

منابع یادگیری زبان برای کودکان

همانطور که می دایند شیوه های و منابعی متعددی برای یادگیری زبان وجود داردولی برخی از آنها مناسب سن کودکان نمی باشد از این رو باید از شیوه هایی استفاده کرد که نه تنها مفرح باشد بلکه یادگیری را برای آنها لذت بخش تر کنند. در زیر به برخی از این منابع و روش ها می پردازیم.

 1- تماشای انیمیشن همه کودکان دوستدار کارتون و انیمیشن می باشند بنابراین به منظور یادگیراآی زبان  بهتر است به صورت زبان اصلی تماشا کنند. این امر باعث افزایش مهارت شنیداری آنها می شود و نیز کلمات و عبارت انگلیسی می توانند به خوبی به خاطر بسپارند وهمچنین باعث سرگرم شدن آنها نیز می شود.توجه داشته باشید کارتونی را انتخاب کنید که جزو علایق فرزندانتان  باشد.

2.موسیقی همه افراد بزرگسالان و کودکان از گوش دادن به موسیقی لذت میبرند پس با توجه به این موضوع می توان با یک تیر چند هدف زد بدین گونه که اگر به موسیقی گوش دهید در بزه زمانی آن را از حفظ می خوانید و تلفظ بهتری را نیز خواهید داشت.حال اگر کودکان آموزش از طریق موسیقی داشته باشند روند یادگیری و بهتر صحبت کردن افزایش می یابد. امروزه در بسیاری از سایت هاشعر هایی با مضمون کودکانه برای آموزش وجود دارد که توصیه می شود از همان بدو تولد صورت گیرد.

3- کتاب داستان یکی دیگر از روش ها خواندن کتاب می باشد که پیش تر به اشاره شد برای علاقه مند شدن کودکان به یادگیری خواندن کتاب یکی از مهم ترین شیوه ها می باشد. امروزه اکثر کتاب های داستان لوح فشرده نیز به همراه خود دارند که نه تنها باعث افزایش مهارت خواندن بلکه باعث افزایش مهارت شنیداری در کودکان می شود.علاوه بر این با دیدن لغات دیگر قادر به افزایش دایره لغات خود می شوند.

 سخن آخر اگر والدین نیز در صدد یادگیری زبان هستند فرصت بسیار طلایی می باشد که یک  همراه فوق العاده  برای  فرزندان خود در امر یادگیری باشند.

مقالات و آموزش‌ها

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبانهای شناخته شده در جهان به عنوان زبان بین المللی و مشترک ملل می باشد از این رو افراد…

افعال حال ساده انگلیسی (Simple Present Tense) همانطور که می‌دانید فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد…

فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد که به آنها افعال حالت یا State Verbs گفته می‌شود و یا عملی…