آموزشگاه زبان میرراستگو

تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل ابهامی است که اکثر متقاضیان اخذ مدارک جهانی زبان انگلیسی با آن سر و کار دارند، لذا آزمون های آیلتس و تافل تنها آزمون هایی هستند که مدارک آن ها در سر تا سر جهان اعتبار دارد. اما سوال این جاست این دو آزمون چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند و کدام یک مناسب تر است؟

آموزشگاه زبان در غرب تهران

در پاسخ به این سوال نمی توان به طور قطعی گفت آیلتس بهتر است یا تافل، لذا انتخاب یکی از این دو آزمون به پارامتر های متعدد و در عین حال گوناگونی بستگی دارد. در جهت داشتن درست ترین انتخاب بهترین گامی که در وهله ی اول می توانید بردارید، شناخت تفاوت های آیلتس و تافل است. متقاضیان می توانند با شناخت تفاوت های این دو آزمون به خوبی تشخیص دهند، کدام یک از آن ها مناسب تر از دیگری است.

در حقیقت باید گفت با این که تافل و آیلتس هر دو آزمونی با ماهیت سنجش سطح زبان انگلیسی افراد است، اما دارای تفاوت های بارز زیادی از هم می باشند؛ به گونه ای که دوره های آموزشی آن ها شامل محتوا های متفاوتی با یک دیگر است. برای این که در مورد تفاوت آیلتس و تافل بیشتر بدانید در ادامه از جهات مختلفی این مسئله را مورد بررسی قرار داده ایم که راهنمایی مطلوبی برای متقاضیان اخذ این مدارک در داشتن انتخابی بهتر است.

دروه های فشرده آیلتس

تفاوت آیلتس و تافل از نظر شرایط برگزاری آزمون

آیلتس و تافل کاملاً متفاوت با یک دیگر برگزار می شوند، به گونه ای که دارای تفاوت های بارزی از این نظر هستند. ما ویژگی های متفاوت برگزاری این دو آزمون را بررسی کرده و تحت یک سری موارد مهم در ادامه آورده ایم که عبارتند از:

  • آزمون تافل تماماً در طول یک روز اجرا می شود، در حالی که شرکت در آزمون آیلتس ممکن است دو روز تا چند روز طول بکشد. زیرا بخش سنجش مهارت های حرف زدن و یا همان اسپیکینگ در آیلتس به صورت مجزا از آزمون کتبی برگزار می شود. در حقیقت سنجش اسپیکینگ ( مکالمه ) یک یا چند روز بعد و قبل از انجام آزمون کتبی است.
  • بخش سنجش مهارت های مکالمه در آیلتس ۱۴ دقیقه است که توسط فرد دیگری به صورت حضوری انجام می شود، اما در تافل مدت زمان این بخش طولانی تر بوده و شرکت کنندگان باید طی ۱۷ دقیقه پاسخ سوالات مربوطه را از طریق میکروفونی که به کامپیوتر متصل است ارائه دهند.
  • بخش اول از این دو آزمون به مهارت های گوش دادن (  لیسینینگ ) اختصاص داده شده است. با این حال در این بخش هم تفاوت های بارزی مشاهده می شود. مهم ترین تفاوتی که در این مرحله وجود دارد این است که ماهیت فایل های صوتی تافل همه به صورت آکادمیک بوده ولی در آیلتس فایل های مختلفی پیرامون موضوعات اجتماعی و همچنین آکادمیک وجود دارد.
  • پرسش های بخش لیسینینگ تافل همه به صورت چند گزینه ای هستند، در حالی که سوالات لیسینینگ آیلتس مستلزم پاسخ های تشریحی و یا به عبارتی دیگر نوشتنی هستند.
  • اگر در آزمون تافل شرکت کنید باید در استفاده از کامپیوتر و همچنین تایپ مهارت داشته باشید، لذا این آزمون تماماً با استفاده از کامپیوتر گرفته می شود؛ در مقابل آزمون آیلتس مستلزم داشتن دست خط خوبی است، چون که پاسخ به سوالات را باید با مداد و در کاغذ بنویسید.
  • در آخر باید بدانید نمرات ارائه شده برای آیلتس بین اعداد ۱ الی ۹ و برای تافل بین اعداد ۰ تا ۱۲۰ است.
  • و …

آموزشگاه زبان کودکان غرب تهران

با توجه به مواردی که در قسمت بالا گفتیم مسلماً می توانید ویژگی های این دو آزمون را بر اساس شرایط خود، مورد بررسی قرار داده و گزینه ی مناسب را انتخاب کنید اما اگر هنوز هم در مورد انتخاب خود شک دارید پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه ی این متن را از دست ندهید، لذا در ادامه به مسائل و نکات مسمر ثمر دیگری اشاره کرده ایم.

تفاوت آیلتس و تافل از نظر دانشگاه ها

عمده ترین اهداف افراد برای شرکت در این آزمون ها مهاجرت به کشور های خارجی و انگلیسی زبان است، زیرا داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی جزء اصلی ترین شرایط، ضوابط و لازمه های این کشور ها می باشد. در حقیقت افراد با اهداف مختلفی قصد مهاجرت به انواع و اقسام کشور هایی را دارند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در میان دامنه ی وسیع اهداف متقاضیان مهاجرت که قصد دارند مدرک تافل و یا آیلتس را اخذ کنند، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارجی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

اگر شما هم قصد تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان را دارید، باید قبل از هر اقدامی در زمینه ی نام نویسی برای شرکت در آزمون های تافل و آیلتس شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه مورد نظر خود را به طور کامل مطالعه کرده و بررسی کنید. به عبارتی باید گفت هر دانشگاهی دارای شرایط متفاوتی در راستای پذیرش دانشجوی مهاجر در رابطه با مدرک زبان انگلیسی هستند، به صورتی که این مسئله در قوانین همه ی دانشگاه ها ذکر شده است.

لازم به تاکید است دانشگاه های واقع در آمریکا اکثراً مدرک آزمون تافل را قبول دارند و دانشگاه هایی که در کشور های انگلیسی زبان با لهجه های بریتیش، اسپانیایی و کانادایی هستند، عمدتاً مدرک آزمون آیلتس را معتبر می دانند. با این حال به علت وجود استثناء بررسی قوانین دانشگاه را قبل از شرکت در آزمون فراموش نکنید.

تفاوت آیلتس و تافل از نظر اهمیت هر مرحله از آزمون ها

مراحل برگزاری این آزمون ها در عین حال دارای تفاوت ها و شباهت های عدیده ای هستند که گفتنیست تفاوت ها همواره بیشتر از شباهت ها می باشند. با این که سنجش مهارت های مکالمه، نوشتن، گوش دادن و خواندن در تافل و آیلتس به طور مشترک است اما هر کدام از اهمیت مجزایی برخوردار هستند.

 شاید شنیده باشید برای شرکت در آزمون تافل لازم است مهارت های لیسینینگ و یا همان شنیداری خود را تقویت کنید، لذا بیشترین مانور این آزمون در طراحی سوالات پیرامون این مهارت است. به طوری که اگر قدرت شنیداری بالایی در تشخیص لهجه ی آمریکایی را دارید، بدون شک نمره ی مطلوبی در تافل کسب خواهید کرد.

حالا لازم است ذکر کنیم در آیلتس نیز مهارت نوشتن و مسلط بودن به املای درست کلمات اهمیت بسزایی دارد، زیرا از آن جا که نحوه ی برگزاری این آزمون به طور نوشتاری است باید بتوانید کلمات را به طور واضح و بدون غلط املایی بنویسید، وجود کوچک ترین غلط املایی باعث بر غلط بودن هر پاسخی می شود. از این رو شرکت در آزمون آیلتس را به کسانی توصیه می کنیم که در نوشتن درست املای کلمات ماهرند.

تفاوت دوره های فشرده آیلتس و تافل با یک دیگر

تفاوت های متعددی شامل دوره های فشرده آیلتس و تافل می شود که همه آن ها بر اثر متمایز بودن ویژگی ها و شرایط این دو آزمون است.

اگر توانستید بر اساس شرایط خود و همچنین ویژگی های این دو آزمون انتخاب تان را نهایی کنید، بهتر است برای اخذ بهترین نمره در دوره های فشرده آیلتس و تافل که در کشور ما به وفور پیدا می شوند شرکت کنید.

البته فراموش نکنید شرکت در هر آموزشگاهی را توصیه نمی کنیم، زیرا باید در انتخاب آموزشگاه دقت کرده و در معتبر ترین دوره ها شرکت کنید. شما می توانید در راستای شناسایی معتبر ترین آموزشگاه از طریق منابع اینترنتی اقدام کنید که امروزه توانسته اند به اعتبار مطلوبی در این زمینه برسند.

[ult_buttons btn_title=”دانلود مقاله به صورت PDF” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fieltsimmigration.ir%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2Fielts-tofel.pdf|||” btn_bg_color_hover=”#e95095″ icon_size=”32″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left”]

مقالات و آموزش‌ها

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبانهای شناخته شده در جهان به عنوان زبان بین المللی و مشترک ملل می باشد از این رو افراد…

افعال حال ساده انگلیسی (Simple Present Tense) همانطور که می‌دانید فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد…

فعل در زبان انگلیسی واژه‌ای است که یا نشان‌دهنده حالت و چگونگی وقوع عمل می‌باشد که به آنها افعال حالت یا State Verbs گفته می‌شود و یا عملی…